共通教育推進機構専任教員【コミュニケーション科目等担当】 / The Institute of General Education (full-time, communication-related subjects)

2025.05.29

京都産業大学共通教育推進機構専任教員【コミュニケーション科目等担当】を募集します。
Kyoto Sangyo University is seeking a full-time faculty member for the Institute of General Education (communication-related subjects).

仕事内容/ Job description

  1. 京都産業大学の教育方針に従い、共通教育の英語科目(コミュニケーション、プレゼンテーション等)を英語で教える。
  2. 共通教育英語カリキュラムの運営、コーディネート業務等を担当する。
  3. 各種委員会業務及び入試関係業務等に従事する。
  4. その他、所属長が指示する業務を遂行する。
(1)Teach general education English subjects (communication, presentation, etc.) in English in accordance with Kyoto Sangyo University's educational policy.
(2) Responsible for the management and coordination of the general education English curriculum.
(3) Engage in various committee work and admissions-related work, etc.
(4) Perform other duties as assigned by the department head.
 

研究分野/ Research field

英語教育学(または、これに関連する分野)
English Education (or related field)

職種/ Occupation

 教授、准教授、または助教。助教の場合は「京都産業大学任期制教員に関する規程」により、5年の任期契約(再任不可。ただし、審査により准教授として採用の可能性が有る)。
Professor, Associate Professor, or Assistant Professor. Assistant Professors are appointed for a five-year term according to the “Kyoto Sangyo University Regulations for Fixed-Term Faculty Members” (The contract is not renewable. However, there is a possibility of permanent employment as an associate professor upon examination.)

勤務形態/ Employment status

常勤
Full Time Tenured/Tenure track

勤務地/  Workplace

近畿-京都府
Kinki districtーKyoto Prefecture

募集人員/ The number of persons to be recruited

1名
One

応募資格/ Eligibility for application

  1. 修士以上の学位(外国において授与されたものを含む。)を有する方。又は、それに相当する研究上の業績を有すると認められる方。なお、博士の学位を有する方が望ましい。
  2. 本学の建学の精神に則って、教育研究活動を行える方
  3. 英語を母語とする方、またはそれと同等の英語運用能力がある方
  4. 日本語で大学業務等が行える日本語運用能力がある方
  5. 大学等においての教育経験、カリキュラム運営・コーディネート業務の経験を有することが望ましい。
  6. 他の教員と協力しながら業務を遂行できる方
  7. 採用後は、京都市内あるいはその近辺に常住が可能であること。
(1) Must hold a master's degree or higher (including those obtained from overseas institutions), or possess equivalent research achievements. A doctoral degree is preferred.
(2)Able to conduct educational and research activities in accordance with the university's founding spirit.
(3)Native speaker of English or someone with equivalent English language skill.
(4)Have the Japanese language ability to conduct university duties.
(5)Experience in teaching English, curriculum management, and coordination at a university is desirable.
(6)Ability to work in cooperation with other faculty members.
(7)Must be able to live in or near Kyoto City on a regular basis after employment.

待遇/ Benefits

給与及び諸手当:本学給与規程の定めによる。
保険等:健康保険・年金(日本私立学校振興・共済事業団)、雇用保険、労働者災害補償保険に加入。なお、本学の定年年齢は65歳である。
Salary and benefits: As stipulated in the University's salary regulations.
Insurance, etc.: Employees are covered by health insurance and pension (Japan Private Schools Promotion and Mutual Aid Corporation), unemployment insurance, and workers' accident compensation insurance. The retirement age is 65 years old.
 

募集期間/  Application period

2025年9月2日(火)必着のこと
2025/9/2 Applications must be received by this day

着任(採用)時期/ Start date

2026年4月1日
2026/4/1

応募書類/ Application documents

応募書類の郵送
以下の1~6を一つの封筒に入れて送付してください。
 

  1. 履歴書(添付された本学の指定様式に日本語で記入)
  2. 研究業績リスト(添付された本学の指定様式に日本語で記入)
  3. 主な業績3点(複写可)とその要旨(要旨は各業績に対して日本語と英語で作成し、日本語要旨と英語要旨の分量はそれぞれA4用紙1枚程度/様式任意)。部分執筆や共同執筆の場合は、目次などを複写し、本人の寄与箇所を示す。必要に応じて全業績の提出を求めることがある。
  4. 着任後の教育と研究に対する抱負(日本語または英語でA4用紙1枚程度/様式任意)
  5. 最終学歴を証明するもの(複写可)                                                                             ※博士満期退学や博士論文審査中等の場合は、修士の学位取得の証明書を提出すること。
  6. 履歴書等応募書類一式の返却希望確認書類(添付された本学の指定様式に記入)
  7. 推薦者2名からの推薦書(様式任意。ただし、推薦者の氏名、所属、職位の記載が必要である。)推薦書はPDFファイルで、推薦者から、直接、以下のメールアドレスへ送信すること。
    ※E-Mailアドレス:zc-koubo(at)cc.kyoto-su.ac.jp
    メール送信時は(at)を@に変更すること。
    ※件名を「必修英語カリキュラム専任教員応募について(応募者の氏名)」とすること。

    Please enclose the following (1) to (6) in one envelope and send it by mail.
    (1) Curriculum Vitae (in Japanese on the attached form designated by the University)
    (2) List of research achievements (in Japanese on the attached form designated by the University)
    (3) Three main publications (photocopies acceptable) and abstracts (abstracts should be written in Japanese and English for each publication, and the Japanese and English abstracts should be about one A4 sheet each / any style). In the case of partial or joint authorship, a photocopy of the table of contents should be made to show his/her contribution. The entire work may be requested if necessary.
    (4) A short essay on your aspirations for teaching and research after assuming the position (approximately one A4 sheet in Japanese or English / any format).
    (5) Proof of final education (photocopies acceptable)
    *In the case of an applicant who has completed his/her doctoral course without obtaining a degree or is in the process of reviewing his/her doctoral dissertation, etc., a certificate of master's degree should be submitted.
    (6) Documents confirming the applicant's wish to have his/her CV and other application documents returned (fill in the attached form designated by the University).
    (7) Two letters of recommendation (in any format; however, each letter must include the recommender’s name, affiliation, and job title). The letters must be submitted as PDF files and sent directly by the recommenders to the following email address.
    Email address: zc-koubo(at)cc.kyoto-su.ac.jp
    (Please replace “(at)” with “@” when sending the email.)
    Email subject line: "Application for Full-time Position in General English Program (Applicant’s Name) "
     

 

応募書類送付先/ Recipient address

〒603-8555 京都市北区上賀茂本山
京都産業大学 共通教育推進機構事務室 宛
※封筒の表に「必修英語カリキュラム専任教員応募書類在中」と朱書きの上、簡易書留、レターパック等の発送記録が残る方法で郵送のこと。
 Kyoto Sangyo University Institute of General Education Office
 Motoyama,Kamigamo,Kita-ku,Kyoto-City 603-8555
Please write “Application for Full-time English Curriculum Faculty
Member” in red on the front of the envelope, and send it by registered
mail, letter-pack, or any other method that leaves a shipping record.

添付書類/  Attached documents

選考内容/ Selection process

  1. 第1次審査(書類審査)
    ※選考結果は2025年9月17日以降に本人宛に直接通知します。
  2. 第2次審査(本学での面接・模擬授業を予定)
  3. 役員面接
(1) First round screening (document screening)
  Applicants will be notified of the screening results after September 17th, 2025.
(2) Second round screening (Interview and mock lesson at the university    
      will be scheduled)
(3) Interview with the executive officers
 

連絡先/ Contact address

〒603-8555 京都市北区上賀茂本山
京都産業大学 全学共通教育センター 
E-mail:zc-koubo(at)cc.kyoto-su.ac.jp 
メール送信時は(at)を@に変更してください。
Motoyama,Kamigamo,Kita-ku,Kyoto-City 603-8555
For more information, please send email to the following address.  
zc-koubo(at)cc.kyoto-su.ac.jp
Please replace the (at) mark with @ when sending email.

 

その他/ Others

  • 問い合わせは、電子メールでのみ対応させていただきます。
  • 学外兼職については、所定の手続きを経たうえで認めることがあります。
  • 本学では、1つの授業につき、「90分相当のオンデマンド授業」を最低1回は、実施していただきます。
  • 本学では、「令和5年9月29日 文部科学省高等教育局長通知『セクシュアルハラスメントを含む性暴力等の防止に向けた取り組みの更なる推進について(通知)』」を踏まえ、セクシュアルハラスメント・性暴力等を原因とする懲戒処分歴等の確認を行います。つきましては、セクシュアルハラスメント・性暴力等を原因とする懲戒処分歴がある場合は、処分の内容及びその具体的な事由を個人調書の賞罰欄に必ず記入願います。なお、懲戒処分歴等の重大な経歴詐称が判明した場合、採用取消や懲戒解雇の対象となることがあります。
  • 応募に際してご提出いただいた個人情報は、本学の規程に従い適切に管理し、選考および採用の目的以外には使用いたしません。
・Inquiries will be handled by e-mail only.
・Concurrent positions outside the university may be approved after the necessary procedures are completed.
・Instructors are required to conduct at least one 90-minute equivalent on-demand class for each course.
・In accordance with the September 29, 2023, Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology Director-General's Notice on Higher Education‘Further Promotion of Efforts to Prevent Sexual Violence, Including Sexual Harassment (Notice)’, the University will check the history of disciplinary actions for sexual harassment, sexual violence, etc. Therefore, if you have a history of disciplinary actions due to sexual harassment or sexual violence, please be sure to enter the details of the disciplinary actions and the specific reasons for them in the “Rewards and Punishments” column of the CV. If any disciplinary action or other serious misrepresentation of your career is found, your employment may be cancelled or you may be subject to dismissal for disciplinary reasons.
・All personal information submitted at the time of application will be properly managed in accordance with the University's regulations, and will not be used for any purpose other than selection and employment.