教員紹介

修士論文

学位記
番号
授与年月日 論文名
77 平成30年3月18日 英語の形容詞的受動態の分布、生成部門、および統語構造についてOn the distribution, the component of its generation, and the syntactic structure of adjectival passives in English
74 平成29年3月19日 “dog”とその下位語のメタファー表現研究
―英米語コーパスを用いた使用実態解明と含意的意味分析―
A Study on the Metaphorical Expressions of “dog” and its Subordinate Words
―A Corpus-based Analysis of their Actual Use and Connotations―
72 平成28年3月19日 Implementing Digital Storytelling Projects:A Case Study at the University Level
デジタル・ストーリーテリングを用いた英語教育の導入 ―大学生を対象とした事例研究―
71 平成28年3月19日 ウィリアム・グリフィス著の英語教科書に関する研究 ―明治初期の主要英語教科書との比較を中心に―
69 平成27年3月21日 Qualitative and Quantitative Analysis of English Textbooks Used in Japan, China and Finland
67 平成26年3月22日 英語の「what自由関係節」の統語構造と意味解釈について
64 平成25年3月23日 The acquisition of English transitivity alternations by Japanese EFL learners: Focusing on the role of positive evidence, negative evidence, and metalinguistic knowledge
63 平成25年3月23日 The Use of the L1 in the Language Classroom
62 平成25年3月23日 日本語を母語とする英語学習者による英語句強勢と複合語強勢の理解について〜英語強勢のもつ弁別機能の理解に音声指導が与える影響〜
60 平成23年3月20日 Motivational Changes over Seven Years from Junior High School to the First Year of University and Factors of Motivational Changes Based on Attribution Theory.
59 平成23年3月20日 日本語学習者による照応形の習得について
54 平成22年3月21日 原形不定詞節を補部に取る知覚・使役動詞はなぜ受動態で使えないか
51 平成21年3月22日 Vocabulary knowledge and vocabulary learning strategies for EFL learners
50 平成21年3月22日 作文タスクにおける事前プランニングの効果に関する研究
47 平成20年3月23日 異なる習熟度を持つ学習者による方略的プランニングと制限的プランニングが作文タスクに与える影響に関する研究
46 平成20年3月23日 A.A.ミルン研究 〜Winnie‐the‐PoohとThe House at Pooh Cornerにおけるクリストファー・ロビンの変化〜
45 平成20年3月23日 The Present Implementation of ICT for Language Teaching in Secondary Schools Case Studies from Four Schools in the Kansai Area
42 平成19年3月18日 A Comparative Study of Psychological-verb Constructions in English,Japanese and Chinise
41 平成19年3月18日 日本人学習者による英語フォニックスの理解度について 竹林(1994)のフォニックスの規則は妥当か
PAGE TOP